Cabstone 63555 to inteligentny odbiornik audio o wysokiej jakości, który pozwala cieszyć się dźwiękiem w najwyższej jakości. Jest wyposażony w dwa głośniki, które dostarczają naturalny i krystaliczny dźwięk. Dzięki technologii Bluetooth zapewnia bezprzewodowy dostęp do ulubionych utworów muzycznych. Odbiornik jest wyposażony w złącze HDMI, które zapewnia wysokiej jakości wizualne wrażenia. Posiada także wbudowany mikrofon, który oferuje jeszcze większą funkcjonalność. Cabstone 63555 to najlepszy wybór dla osób, które szukają doskonałej jakości dźwięku w dobrej cenie.
Ostatnia aktualizacja: Cechy produktu Cabstone 63555
0 oferty Właściwości produktu - 10 Dokumenty - 0 Dodatkowe odnośniki - Recenzje - 0 Oceny - 0
Sklep
Ocena sklepu
Dostępność / Wysyłka*
Nazwa produktu w sklepie
Aktualnie nie ma ofert dla tego produktu (dla wybranych kryteriów wyszukiwania) w wybranym regionie.
Prosimy użyć przeglądu UE lub zmienić kryteria filtrowania.
Podobne produkty (Top-10 w Ładowarki przenośne)
- Rodzaj baterii
- litowa-Polymer
- Pojemność 11200mAh
- Output 2x USB-A (gniazdko, 10W), max. 10W
- Input 1x USB Micro-B (gniazdko)
- Czas ładowania 10h
- Cechy szczególne wskaźnik naładowania
- Wymiary 275x81x21mm
- Waga 275g
- Ostatnia aktualizacja ceny -
- W porównaniu od 03. 12. 2013, 18:00
2 min czytania
Tym, co najbardziej wyróżnia dany produkt wśród swojej konkurencji na rynku oraz pozwala zaspokoić potrzeby konsumentów, są przede wszystkim cechy charakterystyczne. Przedsiębiorstwa nieustannie rywalizują między sobą o względy klienta, dostarczając towary lub usługi, których atrybuty mogą zadecydować o potencjalnym zakupie. Poprzez cechy dóbr rozumie się wiele różnych właściwości. Jakie powinny być podstawowe cechy produktu? Które z atrybutów są najbardziej pożądane przez klientów?
- Dobrze zdefiniowane atrybuty dostarczają klientom wskazówek na temat tego, jakie towar lub oferowana usługa będzie dostarczać korzyści
- Cechy mogą informować o możliwościach produktu lub usługi, oraz ich przeznaczeniu. Są najbardziej cenne, gdy klienci postrzegają je jako wartościowe
- Warto podkreślać je w działaniach sprzedażowych, np. poprzez odpowiednio dopracowaną strategię biznesową lub umiejętnie przeprowadzoną reklamę i marketing
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu
Przez podstawowe cechy produktu rozumie się jego szczególne właściwości, które sprawiają, że jest on wyjątkowy na tle pozostałych dostępnych na rynku. Przedsiębiorstwa przykładające szczególną uwagę do tych aspektów oraz dbające o wysoką jakość swoich towarów bądź usług, wykazują z reguły najlepsze wyniki sprzedażowe. W ten sposób buduje się również swoista więź oraz kontakt pomiędzy stroną sprzedającą a klientem. Aby to osiągnąć, firmy muszą szczegółowo oraz wyraźnie omówić strategię zarządzania marketingowego, która następnie umiejętnie przyciągnie klienta. Cechy produktów są ściśle powiązane z korzyściami, jakie za sobą niosą, choć można dostrzec pomiędzy nimi także pewne różnice.
Zobacz także: Kryzysy gospodarcze — czym są?
Podstawowe cechy produktu — dlaczego mają znaczenie?
Ustalenie prawidłowych cech produktu przez przedsiębiorstwo ma zawsze ogromne znaczenie. Dobrze zdefiniowane atrybuty dostarczają klientom wskazówek na temat tego, jakie towar lub oferowana usługa będzie dostarczać korzyści. Pomimo tego, że z reguły to pozytywy płynące ze sprzedaży danego dobra są przeważające, w niektórych przypadkach właściwości produktu mogą mieć równie decydujące znaczenie. Przykładowo, jeśli wszystkie proponowane towary w danej kategorii zapewniają te same podstawowe korzyści, dodanie nawet jednej unikalnej cechy może spowodować znaczne zwiększenie zainteresowania tym dobrem. To z kolei przekłada się na uzyskanie przewagi nad konkurencją i lepszymi wynikami sprzedażowymi. Producenci doskonale wiedzą, że to klienci ostatecznie decydują o potencjalnym zakupie, dlatego pragną jak najlepiej przekonać ich do siebie.
Podstawowe cechy produktu — na co zwrócić uwagę?Każdy produkt lub usługa oferowana przez sprzedawców ma swój cel. Unikalność danego dobra może przyczynić się do znacznego odróżnienia go od oferty konkurencji. Cechy mogą informować o możliwościach produktu lub usługi, oraz ich przeznaczeniu. Jednak są one najbardziej cenne tylko wtedy, gdy klienci postrzegają je jako wartościowe. Większość konsumentów nabywa wszelkie dobra w celu rozwiązania jakiegoś problemu albo zaspokojenia prywatnej potrzeby. Warto wziąć to pod uwagę, planując atrybuty produktu. Muszą one zadowalać klientów i oferować odpowiednią jakość, aby budować zaufanie wokół marki — kupcy, wybierając dany towar lub usługę, bardzo często (nawet podświadomie) myślą w kategoriach „co będę z tego miał”?
Czytaj także w BUSINESS INSIDERBiorąc pod uwagę istotne znaczenie cech danego produktu oraz idących za nimi korzyści, warto podkreślać je również w działaniach sprzedażowych, np. poprzez odpowiednio dopracowaną strategię biznesową lub umiejętnie przeprowadzoną reklamę i marketing. Co więcej, śledzenie aktualnych trendów oraz wymagań konsumentów pozwala na uzupełnianie czy aktualizowanie produktów zgodnie z potrzebami klientów, gdy oczekują oni nowych bądź dodatkowych aspektów w kontekście użyteczności.
Podstawowe cechy produktu — marketingAby zmaksymalizować oczekiwany wynik sprzedażowy, należy zorganizować staranną i zaplanowaną strategię marketingową danego produktu lub usługi. Przyczyny niepowodzeń wielu firm wynikają z niewłaściwej koncepcji cech produktu. Przed wejściem na rynek gospodarczy trzeba mieć jasną wizję tego, w jaki sposób ustalić priorytety atrybutów oferowanych dóbr. Przed przystąpieniem do opracowania odpowiedniej strategii marketingowej, warto wziąć pod uwagę następujące kwestie:
Zobacz także: Ekonomia — nauka o prawach, które rządzą produkcją
Podstawowe cechy produktu — reklamaKażda skuteczna reklama produktu lub usługi zawiera się w pewnym określonym schemacie. Odpowiednia promocja dóbr powinna uwydatnić wszystkie ich niezbędne cechy i szczególnie podkreślić te, które wyróżniają się na tle konkurencji. Reklama jest bowiem jednym z najsilniej oddziałujących czynników, decydujących o ostatecznym zakupie produktu przez konsumenta — warto więc poświęcić jej jak najwięcej uwagi oraz zaangażowania. Podstawowymi zagadnieniami w kontekście tworzenia dobrej reklamy są kolejno:
Podstawowe cechy produktów powinny zawierać przede wszystkim wszystkie te właściwości, które mają szanse spełnić oczekiwania potencjalnych nabywców. Liczne badania potwierdzają, że raz pozyskany klient obdarzony poczuciem zaufania oraz jakości chętnie wraca do sprawdzonych rozwiązań. Warto zatem zadbać o odpowiednie przygotowanie cech produktów pod kątem strategii biznesowej, marketingowej, a także reklamowej, w celu realizacji przyszłych zysków.
Ten artykuł od 2009-02 wymaga zweryfikowania podanych informacji. Należy podać wiarygodne źródła, najlepiej w formie przypisów bibliograficznych. |
Produkt – każdy obiekt rynkowej wymiany oraz wszystko, co może być oferowane na rynku. Produktem może być dobro materialne, usługa (profesjonalna), miejsce, organizacja bądź idea.
Podział produktów[edytuj | edytuj kod]
Ze względu na sposób wykorzystania i przeznaczenia, produkty dzielimy na:
- konsumpcyjne:
- powszednie:
- podstawowe,
- impulsywne,
- nagłej potrzeby;
- wybieralne:
- homogeniczne (jednolite),
- heterogeniczne;
- luksusowe,
- sporadyczne (epizodyczne),
- niepostrzegalne;
- powszednie:
- przemysłowe:
- dobra inwestycyjne,
- produkty wyposażenia dodatkowego,
- surowce,
- materiały,
- półprodukty,
- produkty zaopatrzeniowe,
- usługi profesjonalne.
Ze względu na stopień materialności (bo usługa to też produkt, zgodnie z przytoczoną wyżej definicją), produkty dzielimy na:
- czyste produkty materialne,
- produkty materialne z towarzyszącymi usługami,
- hybrydy (pół na pół),
- usługi z towarzyszącymi produktami materialnymi,
- czyste usługi.
Usługi uznawane są za produkty jedynie w odniesieniu do usług profesjonalnych oraz komplementarnych (np. konto bankowe).
Struktura produktu[edytuj | edytuj kod]
W każdym produkcie można wyróżnić pewne poziomy, składające się na cały produkt. W literaturze można spotkać się z dwiema głównymi koncepcjami budowy produktu:
- pierwsza, zaproponowana przez T. Levitta w latach 80. XX w., mówi o trzech poziomach[1]:
- rdzeń (jądro) to, czyli fizyczny wymiar produktu, jego cechy funkcjonalne oraz zastosowane rozwiązania techniczne,
- produkt rzeczywisty to wszystko co ma wpływ na postrzeganie towaru (usługi) przez konsumenta. Składają się na to takie czynniki jak: marka, znak handlowy, model, materiał, cena, jakość, opakowanie, styl, a także wygląd,
- produkt poszerzony to korzyści dodatkowe, takie jak: dostawa, gwarancja, reklamacje, części zapasowe, dostępność punktów usługowych, instrukcja, łatwość instalacji i konserwacji, warunki płatności itp. ;
- druga, opisana przez Ph. Kotlera obejmuje pięć poziomów:
- podstawowy pożytek – jest to podstawowa potrzeba zaspakajana przez dany produkt (a więc rozrywka w przypadku telewizora),
- produkt podstawowy – ta część produktu, która jest niezbędna do zaspokojenia potrzeby (np. telewizor),
- produkt oczekiwany – oczekiwania klienta wobec produktu (panoramiczny obraz),
- produkt rozszerzony – wszystko co przewyższa oczekiwania klienta (dźwięk stereo, podłączenie konsoli do gier),
- produkt potencjalny – wszystkie modernizacje jakim może zostać poddany produkt w przyszłości (możliwość przeglądania stron WWW na telewizorze, przegląd zdjęć).
Funkcje produktu[edytuj | edytuj kod]
Podstawową funkcją każdego produktu jest zaspokojenie potrzeby nabywcy. Najczęściej jest to więc użyteczność produktu. Oprócz tej podstawowej każdy produkt pełnić powinien dwie dodatkowe funkcje. Pierwsza z nich wiąże się z łatwością użytkowania produktów, druga zaś z ich kształtem i kolorystyką.
Łatwość użytkowania produktu jest szczególnie widoczna w wypadku nowoczesnych produktów przemysłu elektronicznego (np. nowoczesne telewizory, aparaty fotograficzne, komputery czy magnetowidy).
Kształt i kolorystyka produktów mają w warunkach gospodarki rynkowej duże znaczenie. Klientom oferuje się wiele różnych produktów zaspokajających tę samą potrzebę (np. samochody, odzież). Na wybór wpływać może kształt, kolor i inne elementy kształtujące pierwsze wrażenie. Ogromne znaczenie ma także opakowanie.
Cykl życia produktu[edytuj | edytuj kod]
Produkt tak jak każde dobro ma swoje cykle od wprowadzenia go na rynek poprzez działanie na rynku lub jego wycofanie. Cykl życia produktu składa się z 4 faz:
- wprowadzenia produktu na rynek, sprzedaż niska,
- wzrostu,
- dojrzałości, czyli nasycenie produktem,
- spadku (schyłku).
Strategie produktu[edytuj | edytuj kod]
Elementami strategii produktu są:
- kształtowanie funkcji produktu,
- kształtowanie struktury asortymentowej firmy,
- planowanie cyklu życia produktu,
- kreowanie nowych potrzeb i produktów ich zaspokajających.
Na strategię produktu składają się również elementy takie jak:
- jakość,
- reklama,
- wzór,
- cechy,
- marka i znak firmowy,
- opakowanie,
- rozmiary,
- serwis,
- gwarancja.
Przykładowe strategie produktu:
- strategia utrzymywania konkurencyjności oferty,
- strategia pełnego asortymentu produktu,
- strategia ograniczonego asortymentu produktu,
- strategia rozszerzania linii produktów,
- strategia uzupełniania linii produktów,
- strategia oczyszczania linii produktów
Przypisy[edytuj | edytuj kod]
- ↑ Włodzimierz Gogołek, Wiesław Cetera: Leksykon tematyczny. Zarządzanie, IT. Wydawnictwo Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, 2014, s. 166–169. ISBN 978-83-63183-58-5.