Ge Profile P619 to profesjonalny podręcznik procedur regulacji i testowania, który został stworzony przez firmę GE. Podręcznik zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące projektowania, regulacji, testowania i instalacji nowych produktów firmy GE. Podręcznik zawiera również szczegółowe informacje dotyczące identyfikacji i diagnozowania problemów związanych z produktami firmy GE. Podręcznik zawiera również informacje dotyczące bezpieczeństwa i instrukcje dotyczące wymiany i konserwacji produktów firmy GE. Podręcznik zawiera także informacje dotyczące wykorzystania narzędzi i oprogramowania firmy GE do regulacji i testowania produktów. Podręcznik jest niezwykle przydatny dla osób, które chcą zapoznać się z produktami firmy GE i używać ich w sposób odpowiedzialny i bezpieczny.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik procedur regulacji i testowania Ge Profile P619
1. Informacje przekazane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE):
Do diagnozy ucznia zdolnego w poradniach psychologiczno-pedagogicznych mogą zostać wykorzystane następujące bezpłatne narzędzia opracowane przez ORE w ramach projektu pn. : „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym":
- Test Uzdolnień Wielorakich dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej do zastosowania przez nauczycieli szkół podstawowych;
- Test Uzdolnień Wielorakich dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej do zastosowania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne;
- materiały merytoryczne opisujące istotę koncepcji, właściwości testów oraz sposoby wspomagania uczniów uzdolnionych w rozwoju. Podręcznik składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich zawiera koncepcję wspierania ucznia w rozwoju, w tym także diagnozowania jego uzdolnień. W tej części została opisana także struktura i zawartość testu. Druga część dostarcza materiałów metodycznych do pracy z uczniem zdolnym. Materiał ten zawiera także szczegółowy opis cech charakteryzujących ucznia uzdolnionego oraz związane z nimi wytyczne do pracy z takim dzieckiem. W podręczniku zaprezentowano także kilka szczegółowych scenariuszy dotyczących pracy z uczniem uzdolnionym.
Zestaw narzędzi diagnostycznych został rozesłany w wersji papierowej odpowiednio do szkół należących do Sieci Szkół Odkrywców Talentów oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych. Zestaw narzędzi diagnostycznych wraz z materiałami pomocniczymi zostanie także zamieszczony na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą korzystać z obu rodzajów testów. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne zainteresowane otrzymaniem klucza do właściwego testu są proszone o bezpośredni kontakt za pomocą formularza zgłoszeniowego, który będzie zamieszczony w wersji elektronicznej na stronie ORE. Klucz do TUW będzie wysłany na adres poczty elektronicznej wskazanej przez daną szkołę/placówkę w ww. formularzu zgłoszeniowym. Zestawy narzędzi diagnostycznych są dostępne w wersji elektronicznej na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Ponadto, w 2013 r. na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej została opracowana przez Ośrodek Rozwoju Edukacji publikacja skierowana do psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych pt. „Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności”. Ww. pozycja odpowiada na potrzebę poszerzania wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb rozwojowychi edukacyjnych uczniów wielojęzycznych i odmiennych kulturowo, w tym oceny ich poziomu rozwoju intelektualnego. Poruszane zagadnienia dotyczą nie tylko wyborui stosowania dostępnych na rynku narzędzi diagnostycznych, ale również m. in. stosowania testów w praktyce diagnostycznej. Publikacja została nieodpłatnie przekazana do poradni i jest dostępna na stronie ORE.
- Informacje przekazane przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE):
Instytut uruchomił stronę internetową: http://eduentuziasci. pl/pracowniatestow
na której znajduje się szczegółowy wykaz narzędzi opracowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych dla poradni psychologiczno-pedagogicznych. Umieszczone są na niej dane dotyczące narzędzi diagnostycznych IBE wraz ze szczegółowymi o nich informacjami.
- Informacje przekazane przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (KOWEZiU):
W ramach projektu pn. „Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego oraz internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej” w latach 2012 - 2013 w celu wspierania doradztwa edukacyjno-zawodowego realizowanego w szkołach i rozumianego jako proces edukacyjny opracowano narzędzia służące do badania stanu doradztwa zawodowego w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Narzędzia te mogą być wykorzystywane przez wychowawców, nauczycieli i doradców zawodowych odpowiedzialnych za realizację zadań doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych udzielających wsparcia szkołom w zakresie tworzenia wewnątrzszkolnego sytemu doradztwa.
Narzędzia są dostępne w publikacji pt. „Raport z pilotażu zewnętrznego wsparcia szkół w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego”, która przedstawia przede wszystkim rozwiązania organizacyjne w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego, których celem jest nawiązywanie i rozwijanie lokalnej współpracy - jest dostępna do bezpłatnego pobrania.
We wszystkich publikacjach wydawanych przez KOWEZiU omawiane są różnorodne narzędzia diagnostyczne wraz z propozycjami ich wykorzystania w pracy z uczniami.
W publikacji pt. „Warsztat diagnostyczny doradcy zawodowego” zaprezentowano propozycje modeli, schematów diagnostycznych oraz metody, które mogą być wykorzystywane zarówno przez profesjonalnych doradców, jak i nauczycieli czy wychowawców. Publikacja jest dostępna do bezpłatnego pobrania.
Publikacja pt. „Metody i narzędzia stosowane w Polsce przez doradców zawodowych w sektorze edukacji” zawiera materiały z seminarium, które odbyło się w 2010 r. Celem seminarium była wymiana wiedzy, opinii na temat jakości oraz przydatności metod i narzędzi stosowanych w polskim poradnictwie zawodowym. php? plik=metody_i_narzedzia. „Metody, techniki i narzędzia diagnostyczne w poradnictwie zawodowym” stanowi zbiór materiałów z seminarium, które odbyło się w 2012 r. Podczas seminarium zaprezentowano rodzaje diagnoz oraz metody diagnozowania Zwrócono uwagę także na to jak doradcy zawodowi mogą profesjonalnie i odpowiedzialnie budować, rozwijać własne kompetencje zawodowe w obszarze diagnostyki. php? plik=KOWEZIU-Internet-72-DPI. „Methods, techniques and tools to diagnose competences” prezentuje rezultaty międzynarodowego seminarium Cross Border, które odbyło się w 2013 r. Jego celem było praktyczne zapoznanie się z metodami, technikami i narzędziami stosowanymi w diagnostyce kompetencji oraz wymiana dobrych praktyk pomiędzy krajami partycypującymi w spotkaniu. W trakcie seminarium doradcy zawodowi uczestniczyli w wielu warsztatach prowadzonych przez specjalistówz poszczególnych krajów. Publikacja zawiera materiały z poszczególnych warsztatów. php? plik=methods_techniques_and_tools.
Publikacja jest wyłącznie w języku angielskim.
Powyższe publikacje uwzględniają potrzeby odbiorców dla których zostały przygotowane i stanowią narzędzia przydatne do zbierania informacji w procesie doradczym oraz pełnią rolę materiałów metodyczno-dydaktycznych, są dostępne do bezpłatnego pobrania na stronie internetowej:
Na stronie udostępniane są bezpłatne narzędzia, które powstały w ramach konkursu MEN nr 4/POKL/3. 4. 3/08 „Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów”.
W roku szkolnym 2014/2015 pracownicy KOWEZiU są zaangażowani w charakterze konsultantów w projekcie konkursowym ORE nr 2/POKL/3. 3/2013 „Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów”. Szczegółowych informacji na temat konkursu może udzielić Ośrodek Rozwoju Edukacji, Wydział IP2, który jest realizatorem tego projektu.
- Nowa perspektywa finansowa na lata 2014-2020 W ramach działań planowanych do realizacji w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020, działania edukacyjne realizowane na poziomie centralnym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), w Priorytecie Inwestycyjnym 10. 1, Ministerstwo Edukacji Narodowej przewiduje działania na rzecz poprawy jakości pracy szkół i placówek, a także rozwoju nowoczesnych metod wspierania uczenia się, dostosowanego do wyzwań gospodarki opartej na wiedzy.
- Szczegóły
- Kategoria: Aparaty do badań psychologicznych
W zaplanowanym działaniu pn. „Wsparcie funkcjonowania systemu poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” planuje się projekt „Budowanie i upowszechnianie narzędzi wspomagających pracę placówek systemu poradnictwa”, którego celem będzie opracowanie koncepcji oraz przygotowanie narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży, a także procedur postępowania diagnostycznego dla specjalistów zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Planuje się, że będzie to miało miejsce w ramach kompleksowego projektu opracowania modelu pracy poradni, którego istotną część będą stanowić standardy dotyczące ich funkcjonowania. Ważna część tych standardów będzie dotyczyła narzędzi diagnostycznych stosowanych w poradniach. Pozwoli to na podniesienie jakości działania poradni, także w obszarze diagnozowania.
Podręczniki do testów aparaturowych
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 roku, (opublikowane w Dzienniku Ustaw z dnia 16 lipca 2014 r, poz. 937) które zaczęło obowiązywać z dniem 1 stycznia 2016 r - wymagającym aby testy i urządzenia diagnostyczne (testy aparaturowe) spełniały warunki standaryzacji, obiektywizmu, normalizacji, rzetelności i trafności, w tym w miarę możliwości posiadające udowodnioną trafność diagnostyczną w badaniach psychologicznych kierowców - do nabycia dostępne są podręczniki w których zawarta jest:
1. Standaryzacja procedury badania,
2. Przeprowadzone analizy rzetelności, wraz z opisami uzyskanych współczynników,
3. Przeprowadzone analizy trafności,
- opisy grupy osób badanych na wynikach których były przeprowadzone analizy,
- wyniki analiz i opisy
- analizy udowadniające trafność diagnostyczną w badaniach psychologicznych kierowców.
4. Analizy stronniczości testu
- wyniki a płeć
- wyniki a wiek
- wyniki a wykształcenie
5. Normalizacja
- kryteria oceny wyników
- opis grupy normalizacyjnej
- tabele norm z podziałem na grupy wiekowe i płeć
- graficzne wykresy rozkładu grup normalizacyjnych
Podręczniki są dostępne do aparatów:
1. Miernik czasu reakcji – badanie szybkości i adekwatności reakcji
2. Aparat krzyżowego – badanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
3. Aparat piórkowskiego – badanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
4. Tablic poppelreutera
5. Systemu Psychologicznych Testów Komputerowych SIGMA
Podręczniki w komplecie wraz z nowymi aparatami.
Istnieje możliwość dokupienia podręczników do aparatów już posiadanych.
Cena podręczników e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 511-902-201.
Ceny aparatu: w dziale kontakt
Dostępność: podręczniki dostępne
(c) 2006-2023 Majchrzak Piotr